Számos Wise ügyfél kapott emailt a szolgáltatótól, amely szerint további információt kell megadnia ahhoz, hogy tovább használhassa a számláját.
KYC – azaz Know Your Customer
Ahogyan a Wise is írja, az EU helyi szabályozása miatt törvény írja elő, hogy bizonyos információkat begyűjtsön a felhasználóktól.
Ezek a legtöbb esetben egyszerű kérdések, amelyek a bankszámlavezetési céljukat, szokásaikat taglalja, ezekre kell választ adni.
A következő kérdéseket tette fel a Wise:
- Milyen célból hoztad létre ezt a Wise fiókot?
- Mi a fő bevételi forrásod?
- Évente mekkora összeget mozgatnál a Wise-zal?
- Mely országokba szeretnél küldeni és melyekből szeretnél fogadni pénzt?
Előfordulhat olyan, hogy egyes felhasználóktól személyazonosság ellenőrzést is kér. Ezt is az alkalmazásban tehetik meg, ehhez személyi igazolványt, vagy útlevelet fogad el a Wise, jogosítványt nem.
Ahogyan az emailben is szerepel, amennyiben a kitűzött határidőig nem adja meg a szükséges adatokat az ügyfél, felfüggesztik a fiókját és nem fog tudni pénzt küldeni, költeni, vagy fogadni a Wise-zal. Természetesen ezt a felfüggesztést meg lehet szüntetni, ha a felhasználó pótolja a kért adatokat a Wise felé.