Haláleset: így lehet eljárni az elhunyt Revolut fiókjával

Haláleset: így lehet eljárna az elhunyt Revolut fiókjával

A halál nem elkerülhető, hiszen egyszer mindenki számára véget ér az élet. Ebben a témakörben felmerülhet, hogy mi lesz az elhunyt személy földi értékeivel. Természetesen a Revolut számlát tárolt értékek is ide sorolandók, amelyek nem tűnnek el az enyészetbe egy halálesetet követően.

A Revolut számlát ugyan úgy be kell venni a hagyatéki ügyintézésbe, mint bármilyen más bankszámlát. A tulajdonos halálát követően a család, a rokonok, ismerősök, bárki aki hozzáférhet az adott számlához, nem vehet le róla pénzt. Arról, hogy mi történik a rajta lévő összeggel, kihez kerül, alapvetően a végrendelet, vagy a hagyatéki eljárás tisztázza.

Így zárható le a számla a hagyatéki eljárás után

Azt követően, hogy megszületett a hagyatéki eljárás eredménye, lehetőség van megkezdeni a Revolut számla felszámolását.

Erre a Revolut két lehetőséget ad. A legegyszerűbb a haláleseti űrlapot kitölteni, de lehetőség van emailt is írni a bereavement@revolut.com címre. Fontos tudni, hogy mint a legtöbb dolgot, így ezt is angol nyelven kell ügyintézni.

A következő adatokat kell megadni

  • Az elhunyt teljes neve
  • Az elhunyt születési ideje
  • A fiókjához rendelt telefonszám
  • A fiókjához rendelt email cím
  • Az örökös teljes neve
  • Az örökös email címe

Ezeken kívül több dokumentumot is fel kell tölteni, ezek esetén a Revolut azt javasolja, hogy hiteles angol fordítást töltsünk fel, ennek hiányában az eredetit (viszont ez lassíthat az ügyintézésen).

Feltöltendő okmányok

  • Az örökös személyi igazolványa, vagy útlevele: megfelelő minőségben lefotózott dokumentumra van szükség, ahol az okmányok 4 sarka is megfelelően látszódik. Szkennelt dokumentumokat nem fogadnak el.
  • Halotti bizonyítvány: az anyakönyvvezető által kiállított halotti bizonyítvány 
  • Hagyatékátadó végzés, vagy vagyonkezelési felhatalmazás: a hagyatéki eljárást követően kapott okirat, amely igazolja, hogy ki az örökös és jogosult eljárni az ügyben.
  • Meghatalmazás: erre abban az esetben van szükség, ha ügyvéd küldi be az űrlapot az örökös nevében eljárva.

Mi történik a bejelentést követően?

A Revolut 15 napon belül felveszi a kapcsolatot az örökössel, az ügyben eljáró meghatalmazottal. 

Az adatok ellenőrzését követően a lehető leghamarabb felfüggeszti a Revolut az összes tevékenységet az adott számlán.  Leállításra kerül az összes kifizetési szolgáltatás (például előfizetési automatikus levonások, vagy automatikus utalási bizonylatok). Az összes befektetési jellegű ügyletet (pl. kripto, részvények, arany, stb.) leállítja a Revolut és likvidálja azt, azaz átváltja a számla fő pénznemébe (magyar felhasználók esetén forintba) és hozzáadja a hagyatékhoz.

Az eljárás lezárásaként a haláleseti űrlapon megadott és egyeztetett adatok alapján kiutalja az örökös számára a pénzt a Revolut. 

Jelenleg nincs lehetőség az értékpapírszámlához előre kedvezményezettet hozzárendelni. Ez azt jelenti, hogy ha valaki részvényeket vásárolt a Revoluton keresztül, a halála esetén azok nem vihetők át örökös, vagy kezdeményezett részére. Azt a Revolut eladja és az értékét fogja az örökösnek kiutalni.

Facebook
Email
LinkedIn
Reddit

Revolut tanácsadás

Ismerd meg a Revolut használatát részletesen. Használd okosabban a Revolut kártyát!

További cikkek

Iratkozz fel a hírlevélre!

Adatkezelési szabályzat

Impresszum

Revolut közösség

Lightyear közösség

Érdekelnek az újdonságok?

Iratkozz fel hírlevélre

Nem lesznek spamek, ígérem!