A Revolut rekord bevételt és profitot jelentett a 2023-as évre, most pedig betekintést nyújtanak abba is, hogyan sikerült ez, hála a kettős diverzifikációnak.
Kiegyensúlyozott termék portfólió
Nem egyetlen forrásból érkezik a Revolut bevétele, a termék-mixben egyetlen termék sem tesz ki többet, mint a vállalat teljes bevételének 30%-a.
Öt különböző, erős termékre támaszkodhat a Revolut. A legerősebb a kamatbevétel, ezt követik a fizetések, az előfizetések, az átváltások, illetve a vagyonkezelés. Ezek közül bár a kamatbevétel a legerősebb, 28%-kal, mégis kisebb az aránya, mint a piac többi szereplőjének, amely nagyobb függetlenséget nyújt a Revolutnak a gazdasági változásoktól.
Földrajzilag is szerteágazó
Nem csak egy piacon van jelen a Revolut, ráadásul a legnagyobb piac sem ér el 30%-os arányt. Bár a legnagyobb jelenléte az Egyesült Királyságban van (28%), az európai bevételek 63%-ot tesznek ki összesen. A távolabbi piacok jelenleg még kicsi, 7%-os arányt érnek el, de a jövőben tovább bővülhetnek.
A Revolut ezzel a nagyfokú diverzifikációval komoly előnyre tett szert, hiszen nem függ sem egy-egy ország, terület helyzetétől, sem egy terméktől. Ha az egyiknél gond támad, az nem ront nagyban a teljesítményen.
Ez is a kulcsa a 2023-as rekordoknak, amelyet valószínűleg tovább növelne 2024-ban a Revolut.