Revolut SMS-sel vernének át a csalók

Revolut SMS-sel vernének át a csalók

A Revolut nevében küldött, hamis SMS-ek ezreivel próbálnak meg banki hozzáféréseket szerezni a csalók.

Ma már kétszer, ha nem háromszor meg kell nézni, hogy hova kattintunk, hol adjuk meg az adatainkat, a bankkártya adatainak meg főleg. Számos cég nevével élnek vissza és próbálnak meg a csalók adatokat szerezni, amivel visszaélhetnek. Nem csak a Revolut nevével próbálnak visszaélni, a DHL, a Magyar Posta és számos olyan márkanevet használnak, ahol az emberek pénzforgalmat bonyolíthatnak. Sőt, még a NAV nevével is próbálták márt ezt.

A formátum egyszerű. Egy rövid SMS, amely valamelyik figyelmeztetést közöl, amely hatására rövid időn belül a linkre kell kattintani és ott megadni a kért adatokat, hogy ne történjen baj – legalábbis a csalók narratívája alapján. A Revolut esetén a fiók korlátozásával próbálja rávenni a küldő az embereket arra, hogy rákattintsanak egy linkre, amely a Revolut hivatalos oldalának adná ki magát.

Csomagküldők esetén csomagkézbesítés miatt, vagy vámügyintézés címen próbálnak meg információkat szerezni. NAV-nál pedig például az SZJA visszatérítés idején voltak próbálkozások.

Revolut SMS-sel vernének át a csalók
Hamis SMS, amelyben a link nem a Revoluthoz tartozik.

Rendkívül fontos, hogy minden esetben a szolgáltató hivatalos weboldalán, vagy alkalmazásában tájékozódjunk. Nagyon sokat segít alapvetően, ha fel tudjuk ismerni azt, hogy az üzenetben szereplő domain név valójában nem az adott szolgáltatóé, annak ellenére, hogy szerepel benne a neve. A lényeg, hogy ne essen senki pánikba, ha meglátja a figyelmeztetést és ne akarjon mindent megadni, mert azt írták. Maradjon higgadt, gondolja át, kérjen segítséget akár hozzáértő személytől, hogy az valóban létező figyelmeztetés lehet-e.

Mit tegyek, ha már megadtam az adataimat?

Ha valakinek a kártya adatai ilyen módon kompromittálódnak, rendkívül fontos, hogy az érintett kártyát mielőtt szüntesse meg. Lehet először csak befagyasztani is, de végül úgyis törölni kell, nincs értelme tovább megtartani az ilyen kártyát, hiszen azzal bármikor visszaélhetnek.

A kártya a Revolut appban egyszerűen megszüntethető és rögtön lehet újat rendelni. Ha virtuális kártya adatait adta meg valaki, akkor automatikusan generálható új virtuális kártya.

Mi történik, ha már pénzt is vontak le a csalók?

Ebben az esetben is mindenképpen a kártya megszüntetésével kell kezdeni, hogy ne legyen lehetőség ismét levonni pénzt.

Revolut SMS-sel vernének át a csalók
Ennél az esetben egy hamis Netflix SMS után adta meg a felhasználó a kártya adatait. Csak azért nem tudtak pénzt levonni tőle, mert nem volt elegendő összeg az egyenlegén.

Második lépésben a tranzakciót megnyitva az alkalmazásban, alul lehet jelezni a problémát a Revolut support felé. Le kell írni a chatban az ügyfélszolgálat felé angolul, hogy pontosan mi történt, hogyan verték át az embert. Kivizsgálják az esetet és általában a tranzakciót visszafordítják és jó eséllyel így visszakapható a pénz.

Természetesen a legjobb az, ha nem kerülünk ilyen helyzetbe és ne adjuk meg bárhol a kártya adatainkat.

Szeretnél felkészültebb lenni az online visszaélésekkel kapcsolatban? Kérd ezt privát tanácsadás keretein belül és segítek!

Facebook
Email
LinkedIn
Reddit

Revolut tanácsadás

Ismerd meg a Revolut használatát részletesen. Használd okosabban a Revolut kártyát!

További cikkek

Iratkozz fel a hírlevélre!

Adatkezelési szabályzat

Impresszum

Revolut közösség

Lightyear közösség

Érdekelnek az újdonságok?

Iratkozz fel hírlevélre

Nem lesznek spamek, ígérem!