A nyár elején írtam arról, hogy a Wizz Air egyfajta “próbaidő” jelleggel bevezette a Revolut kártya elfogadását a fedélzeti ellátás fizetései során.
Érdekes szituáció minden oldalról
Az EU-s ügyfelek számára a Revolut Bank UAB Mastercard, vagy Visa betéti (debit) kártyát ad ki 2022. óta, ezek tehát érdemben, működésben megegyeznek azokkal a kártyákkal, amelyeket a magyar, vagy más európai bankok adnak ki.
Ennek ellenére az utóbbi években egyre több utazó számolt be arról, hogy a Wizz Air járatain a fedélzeti ellátás során nem akarták elfogadni a Revolut kártyát, különböző okokra hivatkozva. Ezek között szerepelt az, hogy ez csak prepaid kártya (ez nem így van a Revolut Bank UAB kártyák esetén). A Revolut mellett más fintech kártyákkal is hasonló módon jártak el a fedélzeten. Egy idő után ez a szigorítás bekerült a fedélzeti magazinba, illetve felszállás előtt a hangosbemondóban is tájékoztatták az utasokat a kártyát érintő problémákról.
Mivel normál Mastercard és Visa bankkártyákról beszélünk, hivatalosan nem tehette volna meg a légitársaság azt, hogy elutasítja ezen kártyák használatát, mégis megtette.
Meg nem erősített információim szerint a háttérben az ált, hogy a levegőben történő offline tranzakciók közül később túl sok volt sikertelen a Revolut kártyák esetén – azaz úgy vásároltak a fedélzeten az utasok, hogy nem volt fedezet a kártyán, ez pedig csak akkor derült ki, amikor a terminál rendszerét újból szinkronizálták a banki rendszerekkel. Ezt a károkozást szerette volna megszüntetni a Wizz Air.
Június elején számoltam be róla, hogy “próbaidőszakot” indított a Wizz Air, amely részeként elfogadják a Revolut kártyáit. Információim szerint ez a próbaidőszak 1 hónapos volt, azaz július elejéig tartott. Bár külön a Wizz Air nem kommunikált az esetről, azonban megerősítették, hogy sikeres volt az 1 hónapos teszt és az összes Wizz Air járatán tartósan elfogadják a fedélzeti kereskedelmi vásárláshoz.
,,A legmegbízhatóbb szolgáltatókkal működünk együtt, miközben mindig arra törekszünk, hogy utasaink számára a legkényelmesebb fizetési lehetőségeket biztosítsuk, ezért folyamatosan vizsgáljuk, hogyan tudjuk tovább javítani szolgáltatásainkat jelenlegi partnereinkkel együtt és újakkal kiegészítve.” – írta a Wizz Air számomra.
A fenti kiegészítést azzal kapcsolatban kaptam, hogy mely más fintech kártyákat sorolták még át “elfogadott” státuszba. Azt tehát nem tudjuk, hogy minden más fintech kártya (például Wise) ugyanígy rendben lesz-e.
Az mindenképpen jó hír azonban, hogy a Wizz Air esetén nem okoz végre problémát az, ha valaki a fedélzeten a Revolut kártyájával akar fizetni.