Magánszemélyek, csalók próbálnak Facebookon átverni Revolut felhasználókat, hogy megszerezzék a számla hozzáférést, vagy a kártya adatait.
Az interneten tombolnak a pénzügyi csalások. A bűnözők a legkülönbözőbb módokon próbálják meg átverni a felhasználókat, hogy ezáltal megszerezzék a banki adataikat, hozzáféréseiket és pénzt lopjanak tőlük. Sajnálatosan sok esetben sikerrel, ahogyan a statisztikák mutatják.
Most a Revolut közösség csoportban Attila tett be egy érdekes képet, amelyen az látható, hogy a Facebookon egy személy adja ki magát a “Revolut ügyintézőjének”.
A magyar nyelvtant nagyjából teljes egészében mellőző Messenger üzenetben a magát Alexának nevező személy azt állítja, hogy mint Revolut ügyintéző “kárt látnak a fiókban” és annak “teljes frissítésen kell átessen”.
Természetesen ez nem hivatalos Revolut support ügyintézés. Egy csaló szeretné megijeszteni a felhasználót és ezáltal elérni, hogy megszerezze a fiókjához, vagy kártyájához a hozzáférést, illetve pénzt tudjon lopni.
A Revolut sosem fog ilyen módon jelezni a felhasználónak. Minden hivatalos értesítést megtalálni az alkalmazáson belül, illetve az appban a chaten keresztül lehet elérni az ügyintézőket és nem a Facebook Messengeren.
Félő azonban, hogy annak, akinek nem tűnik fel a szörnyű helyesírási és fogalmazási hibákkal teli üzenetben a red flag, azt valószínűleg egy ilyen rettenetes próbálkozással is meg lehet vezetni.
Bár ezeket megelőzni sokkal könnyebb, mint utólag megoldani, de ha valaki kártyás, vagy banki csalás áldozata lesz, fontos hogy mielőbb tegyen rendőrségi feljelentést, valamint kérjen segítséget közvetlenül a banktól a megfelelő felületeken keresztül.
Köszönöm Attilának a Revolut közösségből a kép megosztását!