Egyre többször merülnek fel bankkártyás csalások a Revoluttal kapcsolatban. Ennek oka alapvetően nem is feltétlenül a Revolut Bank biztonsági szintje, hanem a nagy, nemzetközi kiterjedése miatt sokkal könnyebben támadhatók az ügyfelei, mint a különböző, kisebb, egy-egy országon belül elérhető bank ügyfelei.
A legtöbb bankkártyás csalás alapja az, hogy a bűnözők valamilyen módon elérik, hogy a felhasználók megadják a kártya adataikat, vagy hogy feltelepítsenek olyan alkalmazást, vagy kémprogramot, amely lehetőséget kínál, hogy monitorozzák a felhasználó tevékenységét.
Ezeket általában különböző algoritmusokkal végzik, tehát még emberi munka sem kell hozzá. És mivel nagyon sokan adják meg ilyen módon a hozzáférést a csalóknak, így sajnos az átverés működik és komoly összegeket szerezhetnek meg így a bűnözők.
Megszólalt a Revolut érintett osztályán dolgozó
Azért is hasznos a Revolut közösség Facebook csoport, mert nem csak problémák, vagy kérdések merülnek fel a Revoluttal kapcsolatban, hanem sok-sok hasznos információ.
Most az egyik poszt alatt fejtett ki fontos részleteket a csoport egyik tagja, aki a Revolut Fincrime részlegén dolgozik (ez a pénzügyi bűntényekre szakosodott osztálya a vállalatnak). A nevét azért nem írom le, mert ő maga is kifejtette, hogy személyesen semmit sem tud segíteni, ne is keressék különböző problémákkal, kifejezetten a hivatalos úton tud csak minden menni.
Kell a rendőrségi feljelentés
Ha valaki jelzi a Revolut support felé egy tranzakciónál, hogy az csalás, az ügyfélszolgálat rögtön kéri, hogy elsőnek tegyen rendőrségi feljelentést a felhasználó. Ez nem véletlen, hiszen egyszerűen csak “bemondásra” nem vonhat vissza a bank egy kártyás tranzakciót.
A dolgozó elmondása szerint, ha megtörténik a rendőrségi feljelentés, akkor a hatóságok hivatalosan is felveszik a kapcsolatot az érintett bankkal, a Revoluttal is és ezt követően jön képbe a fincrime ügyintéző, aki ezzel foglalkozik.
Ahogy kifejti, sok esetben probléma az ügyintézésben és a pénzt visszafordításában az, hogy a bűnöző esetleg már tovább küldte a pénzt valami olyan csatornán, ahol annak nyoma veszhet. Ilyen csatorna lehet akár az, ha készpénzként felveszi egy ATM-ből, vagy esetleg valamilyen kriptovalutába forgatja át.
Természetesen a fentieknél sokkal szerteágazóbbak a dolgok, nem mindegy, hogy milyen számláról van szó, milyen módon történt a csalás (pl. kártyás fizetés, készpénzfelvétel, utalás, stb.).
Sokkal könnyebb megelőzni, mint utólag megoldani
A legfontosabb, hogy a felhasználó megismerje a különböző átverési lehetőségeket, amelyekkel élnek a bűnözők. Ezek segíthetnek abban, hogy ha megpróbálják átverni, akkor már észlelje, hogy mi történik.
Csalással kapcsolatos cikkek a RevB.hu-n:
- Végre engem is megpróbáltak csalók átverni
- Revolut fiók felvásárlási ajánlattal jönnek csalók
- Revolut SMS-sel vernének át a csalók
- Csalók telefonálhatnak a Curve nevében
- Videón az SMS-es adathalász linkes csalók elfogása
- Kamu Revolut befektetéssel csalnának ki pénzt
Figyelj a gyanús jelekre
- Ne add ki a kártya adataidat
- Ne adj ki belépési adatokat senkinek
- Ha olyan webshopban vásárolsz, amelyet nem ismersz, válaszd az egyszer használatos virtuális kártyát fizetésre
- Ne hallgass a különböző sürgetésekre
- Ha nem hivatalos csatornán (pl. az alkalmazáson belül) kapsz értesítést, az legyen gyanús, győződj meg róla, hogy az valós-e, vagy esetleg scam
Átverés áldozata lettél?
Hallgass a Revolut dolgozójára! Tegyél rendőrségi feljelentést, akkor is, ha esetleg úgy érzed, hogy nincs értelme. Miért? Mert ez az út ahhoz, hogy visszakaphasd a pénzed és egy lehetőség arra, hogy elfogják a bűnözőket és másokat ne tudjanak megkárosítani.