Problémák és változások a RECASH-nél

RECASH: Automatikus pénzvisszatérítés a bankkártyás vásárlások után

A hazai pénzvisszatérítési startup, a RECASH több problémával is szembesült, azonban a bejelentéseik alapján dolgoznak ezeken.

Jelentősen változik az ÁSZF

Az egyik legfontosabb dolog, hogy megváltozik több ponton is az Általános Szerződési Feltételek 2023. március 15-től. 

A hivatalos kommunikáció szerint ezek a változások átmenetiek és azért van szükség rá, mert a kereskedelmi bankok egy része több pontban sérti az uniós PSD2 irányelv rendelkezéseit és ez jelentős erőforrásbeli problémát okoz a cégnél. 

Mint ismert, elég lassú a kifizetés a RECASH részéről a felhasználók felé. Most először kommunikálta a cég ennek az okát szélesebb körben. Elmondásuk szerint a bankok egy része hibásan, vagy nehezen azonosíthatóan teszi elérhetővé számukra a refund és chargeback tranzakciókat. Ezek azok a tranzakciók, amikor a felhasználó vásárol valamit a kártyájával, majd azt visszaküldi, visszaadja és a bank a kártyás rendszerben visszatéríti az árát. Ilyen esetben nyilván a RECASH sem biztosít visszatérítést, ehhez viszont minden tranzakciót egyesével kell ellenőrizni a meg nem nevezett bankok esetében, hogy azok nem lettek-e törölve esetleg.

Kifizetési határidő

Az eddigi, amúgy sem túl gyors kifizetési határidőt 90 napra emelte a RECASH. Indoklásuk szerint a három hónap elég idő ahhoz, hogy minden tranzakciót ellenőrizzenek. A bejelentésben úgy írják, hogy ez talán még a felhasználók számára is elegendő, bár azt érdemes hozzátenni, hogy a felgyorsult fintech világban, a három hónapos időszakot azért valószínűleg nem minden felhasználó fogja jól tolerálni.

Kifizetési limit emelés

A korábbi 3000 forintos minimum kifizetési limitet 5000 forintra emelik meg. Ennek az a célja, hogy csökkenjen a kifizetések darabszáma, ezáltal a hibás banki adatok ellenőrzésének erőforrás igénye is csökkenhet kis mértékben.

Visszatérítéssel kapcsolatos nyilatkozat

A kifizetés kérésekor a felhasználónak nagyobb összeg esetén egy gombnyomással kell nyilatkoznia arról, hogy a cashbackkel járó tranzakciók között nem volt olyan, amelyet a bank visszatérített.  Ezzel szeretnék a bankok adatszolgáltatásának késése miatti problémát kiküszöbölni. Azt ugyan leírja a RECASH, hogy azokkal szemben, akik hamisan vállalják, hogy nem volt refund, jogi úton léphetnek fel, azt viszont egyelőre nem közölték, hogy mi számít “nagyobb összegnek” ebből a szempontból.

Az ÁSZF változást ideiglenesnek szeretnék csak fenntartani, amíg a fenti banki problémák megszűnnek, ezt követően visszaállna a korábbi rendszer. Azt azonban érdemes hozzátenni, hogy kérdéses, hogy a bankok fogják-e javítani a saját rendszereiket, vagy tovább gáncsolják a PSD2-t. Nem csak a RECASH küzd azzal, hogy a bankoknak kötelező a nyílt bankolás támogatása akkor is, ha ők nem szeretnék, a másik hazai startup, a KOIN pont azért húzta le a redőnyt 2022. végén, mert ők is folyamatosan hasonló problémákkal küzdöttek.

Hiba miatt nem csatlakoztatható a Revolut és a WISE

Korábban emailben tájékoztatta a RECASH az ügyfeleket, hogy gond van a revolutos ügyfeleket érintő jóváhagyással és elszámolással kapcsolatban, elmondták azt is, hogy ezúttal ez a hiba a RECASH oldalán van, már dolgoznak a javításon. Ebben a tájékoztatásban csak a Revolut szerepel, de egy Facebook kommentben kiderült, hogy a WISE esetén is hasonló probléma áll fenn.

Jelenleg amíg ezt a hibát javítják, addig újonnan nem csatlakoztatható sem a Revolut, sem a WISE a RECASH rendszerében. Azok, akik már engedélyt adtak a szinkronizálásra, nem látják az érkező cashbacket sem a hiba miatt.

Fontos azonban, hogy dolgoznak a hiba megoldásán és visszamenőleg is fogják biztosítani a cashbacket, ha valaki ez idő alatt a partnereknél vásárol WISE és Revolut kártyával.

Ha a csatlakoztatás lejár a probléma alatt és nem lehet újra hitelesíteni a kapcsolatot, akkor sincs gond, a hiba elhárítását követően visszamenőleg is biztosítják majd a cashbacket a 90 napnál nem régebbi jóváhagyások esetén.

Háttérrendszer frissítés az app mögött

Teljesen megújul a RECASH működését biztosító háttérrendszer, a bejelentés szerint ez segítené a gyorsabb elszámolásokat, ellenőrzéseket is.

Az új rendszert 2023. 03. 09-én, csütörtökön fogják élesíteni. A rendszer cseréje miatt ezen a napon nem lesz használható a RECASH alkalmazás és a support sem fog tudni segíteni ez idő alatt.

Emiatt 2023. 03. 08-án 20:00-tól minden felhasználó ki lesz léptetve a RECASH alkalmazásból, a bejelentkezési lehetőség pedig ideiglenesen blokkolásra kerül. Erről üzenet is megjelenik majd az alkalmazásban.

Az alkalmazás 2023. március 10-től, péntektől lesz várhatóan újra használható, ehhez ismét be kell majd jelentkezni az alkalmazásban. Az átállás alatt történt cashbackkel járó tranzakciókat visszamenőleg ugyan úgy elszámolja majd a RECASH. A meglévő banki engedélyek megmaradnak, viszont egyes új banki jóváhagyások utána néhány napig még fennállhatnak.

Úgy tűnik tehát, hogy egy fintech startup élete sem móka és kacagás, van teendő bőven, főleg ha még a bankik is próbálják gáncsolni a működést.

Ennek ellenére a RECASH továbbra is 1000 forint extra jóváírást ígér az új felhasználóknak, akik frissen regisztrálnak az alkalmazásba, hitelesítik az appot a bankjuknál és partnernél vásárolnak. Bár a jövőben lassabb lesz a kifizetés az új ÁSZF miatt, de még így is sokaknak lehet csábító a pénzvisszatérítéssel gyűjthető pénz.

Facebook
Email
LinkedIn
Reddit

Revolut tanácsadás

Ismerd meg a Revolut használatát részletesen. Használd okosabban a Revolut kártyát!

További cikkek

Iratkozz fel a hírlevélre!

Érdekelnek az újdonságok?

Iratkozz fel hírlevélre

Nem lesznek spamek, ígérem!