A különböző Facebook csoportokban, így a Revolut közösségben is gyakran megjelenik egy-egy poszt arról, hogy valaki talált egy elhagyott Revolut kártyát és hogy mit tegyen vele.
Ha egy magyar bank kártyájáról beszélünk, azon általában szerepel az, hogy a kártya az adott bank tulajdona (fontos, hogy nem a tulajdonosé) és a megtalált kártyát adja le az adott bank bármelyik fiókjában, vagy visszapostázható a megadott címre.
Ez a Revolut Bank esetén nem ilyen egyszerű, hiszen nincs bankfiókja (sem Magyarországon, sem külföldön), illetve nyilván nem sokan vállalnák a drága külföldi küldeményt csak azért, hogy visszajuttassák Litvániába a bankkártyát.
Opció lehet az, hogy megpróbálod megtalálni a kártya tulajdonosát. Ez egyes esetekben könnyű lehet, ha olyan neve van a kártya használójának, amelyet kevés ember visel.
De erre igazából nincs is szükség. Maga a Revolut ügyfélszolgálata is azt javasolja, hogy ha talál valaki egy kártyát, akkor azt semmisítse meg. Ennek az oka az, hogy ez a legegyszerűbb és az adatbiztonság is ezt diktálja. A Revolut tanácsadásokon az ügyfeleknek én is azt szoktam javasolni, hogy ha elvesztik a kártyát és az idegen kézbe kerül, akkor a befagyasztást ne oldják fel, helyette cseréljék a kártyát akkor is, ha visszakerül. Azért, mert nem tudni, hogy az elvesztés és a visszaszerzés között esetleg kinél járhatott még a kártya. Ha olyan ember találja meg, aki lemásolja a kártyát, majd szándékosan eldobja, amit megtalál valaki és visszajuttatja a használójának, akkor benne van a pakliban az, hogy a későbbiekben azzal visszaél.
Vannak azonban igazi csodatörténetek is egy-egy elveszett bankkártya esetén. Még 2023-ban esett meg a Revolut közösség csoportban, hogy egy felhasználó arról posztolt, hogy éppen Kínában van az egyik repülőtéren és várja a csatlakozását, közben pedig talált egy Revolut kártyát, rajta magyar névvel és megpróbálja, hátha pont csoporttagé. És ahogyan az a nagykönyvben lenni szokott, a kártya használója meglátta a posztot még időben és visszakapta a bankkártyáját.
Ebben az esetben is elsősorban azt mondanám, hogy érdemes kártya cserével készülni, de egy Magyarországtól távol, utazás közben elvesztett kártya pótlása problémásabb lehet. Ilyen esetben én is inkább folyamatosan befagyasztanám a kártyát és csak akkor oldanám fel, amikor használnám, még ha ez kényelmetlenebb is, majd mikor hazajövök, akkor cseréltetném.
Érdekel a fintech világa? Akkor iratkozz fel a RevB hírlevelére! Ígérem, nem fogok spammelni, cserébe hasznos információkat kapsz alkalmanként.